tiistai 7. kesäkuuta 2016

Terveisiä Idolle

Yhteydenotto. Asiakaspalvelu. Kommunikointi. Reklamaatioiden hoito.

Ilmeisesti nämä yllä olevat asiat on Ido-nimiselle firmalle tuntemattomia. Meillä on kaksi Ido Seven D Image-WC kulhoa, joista toisessa huomattiin valuvika heti asennuksessa. Ei tuossa muuten mitään, mutta kun on irti seinästä niin kuorma ei jakaudu tasaisesti. Ja tuo kulho on jo vähän painunut vinoon tuosta syystä.


Ja kyllä: seinä on mitattu ja suora.

Sitten alkoi tämä hemmetin "reklmaatiota mä metsästän" -vatulointi. Kulhot ostettiin Bauhausista, joka otti reklamaation asiallisesti vastaan, kirjasi ja toimitti kuvat yms eteenpäin Ido:lle. Oli viikko 1.

Soitin perään viikkona 2. Ei ollut saatu kiinni edustajaa. "Sulle soitetaan kohta". Right.

Viikko 3, soitin että missä mennään? Edustajaa ei oltu vieläkään kuulemma saatu kiinni (on kyllä kiireisiä ihmisiä näköjään), luvattiin soittaa takaisin. Nyt oli puhelimessa sama ihminen, joka alunperin rekkulan kirjasi ja hän soitti kuin soittikin takaisin. Kuulemma asia on Ido:n teknisessä asiakaspalvelussa ja sieltä ollaan yhteydessä vielä toivottavasti samana päivänä. Hurraa.

Nyt on 4 viikkoa mennyt ja ei vieläkään ole kukaan soitellut. Oma veikkaus on, että kukaan ei tule ikinä soittamaan jos en itse soita suoraan jollekin riittävän korkea-arvoiselle tyypille. Country-Managerina näyttää olevan joku Esko Mäntyniemi, joten lienee soitettava sille. Pari seuraavaa viikkoa menee taas näillä näkymin duunireissujen sotkiessa aikataulut, joten annan vielä mahdollisuuden soitella sen aikaa.

Tämmöiset asiat saa aina verenpaineen turhaan kohoamaan. Tuo on nyt niin simppeli asia hoitaa kun voi olla. Ihan selvä valuvika, sen näkee jo takaraivollakin. Miten tämmöisen asian hoitamisessa voi kestää näin kauan?  Nuo hemmetin kulhot on vielä aika kalliita, niin olettaisi, että joku haluaisi tehdä jotain niitä ostavien asiakkaiden eteen. Mutta ei. Pisteitä Idolle asiakaspalvelusta 0/10.



1 kommentti:

  1. Eihän se teille kuuluisi mitä Ido puuhaa, asiahan on Bauhausin ja teidän välinen. Ei kannata ottaa mitään välimiehen roolia vaan ilmoittaa tyynesti Bauhausille milloin asia pitää olla tyydyttävällä tavalla ratkaistu. Kaikki Bauhausin taholta tulevat käsienvääntelyt IDOn saamattomuudesta voi myöskin kuitata lyhyesti: EVVK!. Tsemppiä :D

    VastaaPoista